Gossip

Gossip er vokset sammen med Internettet

Der skal ikke være nogen tvivl om, at gossip er vokset rigtig meget på det seneste. Der er mange flere danskere end førhen, som bruger deres tid på at læse gossip – og det er ikke længere begrænset til noget, som de gør i deres fritid, for der er også rigtig mange danskere, der bruger en del af deres arbejdstid på at læse om gossip. Grunden til, at det er noget, som de gør nu er, at det er blevet meget nemmere at få adgang til alt det her gossip, da der findes et utal af danske hjemmesider, hvor man har mulighed for at læse om gossip, hvilket faktisk inkluderer alt fra mindre nichesider til de helt store danske og internationale nyhedsmedier.

Derfor er gossip blevet så populært

Det kan være svært at finde ud af, hvad der helt præcist har gjort at det er blevet så populært at læse gossip på nettet, men det er med garanti noget, der har med den stigende interesse for generel sladder at gøre og så skal der selvfølgelig heller ikke være nogen tvivl om, at det er blevet meget nemmere at sprede sådanne artikler på Internettet, da den rette gossip-nyhed meget hurtigt kan ende med at gå viralt på f.eks. Facebook eller et andet socialt medie – og folk er langt mere tilbøjelige til at klikke sig ind på sådanne links frem for mere seriøst indhold, da man oftest bare lige hurtigt er inde for at tjekke Facebook og ikke for at blive hængende.

Hvilket gossip bliver primært delt på de sociale medier?

Det er meget forskelligt hvad der bliver delt af gossip på de sociale medier, men det er naturligvis primært gossip, der omhandler celebrities og det er i høj grad gossip om de reality-kendte. Det er ikke kun en tendens, der gør sig gældende her i Danmark, men faktisk i store dele af verden, for der er intet sjovere og mere livsbekræftende end at udstille en person, der allerede har udstillet sig selv på TV – sådan er der i hvert fald mange danskere, der har det, og det er vel i bund og grund også forståeligt nok, men det betyder dog ikke, at der ikke deles gossip om andre kendte og andre celebrities, for det gør der bestemt også.

Der findes medier, der udelukkende er bygget på gossip

Noget der virkelig beviser, at gossip har fået godt fat om danskerne på det seneste er, at der faktisk findes hele medier, der ikke arbejder med andet end at skrive artikler om gossip og derefter distribuere dem på de sociale medier. De lever naturligvis af, at kunne sælge annoncepladser på deres websites, der hurtigt kan gå hen og blive særdeles velbesøgte, hvis de rammer en nyhed, som ender med at gå viralt og som danskerne selv ender med at dele på deres Facebook-profiler. Derfor handler gossip ikke længere bare om at dele sladder om de kendte, men det er derimod gået hen og er blevet en stor forretning!


Skriv et svar